Bij uitdagende vraagstukken is het belangrijk om uw eigen kritische check te organiseren. Dit om verder te komen, te verbeteren en om keuzes te maken in complexe situaties. Daarom is voor Salomo adviseren meer dan antwoord geven op voorliggende vraagstukken. Wij kijken naar uw organisatie, project, netwerken en bovenal naar uw mensen in deze netwerken. Wij geloven dat in elk situatie, bij elke uitdagen en elke keuze mensen het verschil maken.
Bij een dergelijke maatwerk invulling van adviseren past geen standaard product of proces. Wij bieden daarom diensten aan die we samen met u zo inrichten en vormen geven dat het maatwerk diensten zijn.
Salomo de volgende adviesdiensten aan:
Naast de traditionele advieskant zoals advies over strategie en organisatie, benadrukt Salomo het belang van de zachte kant van advies. Evenals advies gericht op het voorkomen van vervelende situaties in de samenwerking tijdens projecten.
In de traditionele kant benutten we vooral de kracht van duidelijke rapporten, presentaties, powerpoint en overzichten. Het gaat hier vaak om het oplossen van een uitdaging of bepalen van de meest kansrijke richting.
Bij de zachte kant van advies gaat het vooral om met elkaar oefenen, verkennen, vertrouwen opbouwen en afspraken maken over hoe we met elkaar omgaan ook als het straks misschien wel lastig gaat, hoe we uitdagingen oppakken en hoe we zorgen dat de kwaliteit van besluitvorming, mensen en processen blijven aansluiten bij de context en omgeving van uw project of organisatie.
In de praktijk zien we dat vooral de zachte kant van advies een groot effect bereiken op de korte en middellange termijn. De rapporten en presentaties sorteren effect op de korte termijn. Daarom adviseren wij altijd minimaal een combinatie van zachte vorm en harde vorm.
Op het moment dat het toch mis gaat en er geschillen ontstaan is Salomo gespecialiseerd in het bemiddelen tussen partijen om met respect voor elkaars belangen en positie een weg uit de ongewenste situatie te vinden. Doel van dit type advisering is om te voorkomen dat de relatie verloren gaat.
"Het grootste complimenten aan mijn adres was dat iemand me vroeg wat ik vond en dat die persoon luisterde naar mijn antwoord."